ZNAČAJ FIZIČKOG VASPITANJA U ŠKOLAMA

Autor: Miloš Nikolov
Sistem fizičkog vaspitanja u školama i značaj fizičkog vaspitanja je veliki i tako ga treba
postaviti.
U poslednje vreme fizičko vaspitanje je zanemareno i sve je manje časova fizičkog
vaspitanja u školama.
Mnogi stručnjaci su upozoravali ranije na posledice nedovoljne fizičke aktivnosti kod dece.
Deca u osnovim i srednjim školama bi trebalo da imaju veći obim časova fizičkog vaspitanja.
Na časovima je neophodno da deca nauče osnovne kretnje i da budu fizički više aktuelna.
Trenutni opis stanja jeste takav da su nam deca hiperativnija i gojaznija i tu energiju moraju
da iskanališu na pravi način. To se ne dešava jer je sistem obrazovanja zakazao, kao i
nezainteresovanost profesora da se sa decom radi nešto ozbiljnije, da im ne bacaju lopte i da im tako
prođe čas.
Deca, nakon nemarnog rada i nedostatka sistema, dolaze u sektor sporta gde niti imaju
dobru koordinaciju i dobre pripreme.
Sistem sporta donekle može da ispravlja nepravilnosti, međutim zadatak sistema sporta nije
da decu uči osnovnim stvarima, već ima za cilj da se na osnovu izabranog sporta dalje razvija u
sportu.
Faktički sport u ovom trenutku ispravlja sve ono što je fizičko vaspitanje zapostavilo.
Druga problematika jeste što je fizičko vaspitanje deo sistema Ministarstva prosvete, a sport
je deo drugog ministarstva.
Sistem koji bi obuhvatao sinergiju između fizičkog vaspitanja i sporta je takav da fizičko
vaspitanjetreba da bude potpora učeći decu bazičnim kretnim aktivnosti, a sport da ne ispravlja
greške, već da se posveti razvoju mladog sportiste.