Srbija centar : Odbor za prosvetu: Skandalozan Pravilnik o ocenjivanju, hitno ga povući
U prethodnih pet dana, svedoci smo burnih reakcija pre svega prosvetnog kadra Srbije, na usvajanje Pravilnika o ocenjivanju. Posebno se ističe sporan član koji ostavlja neverovatan prostor za apsolutnu dominaciju roditelja u ocenjivanju učenika. Ministarstvo prosvete je na prečac uvojilo tri krucijalna dokumenta na kojima počiva kvalitet nastavnog procesa, a koji se tiče objektivne valorizacije učeničkog znanja u nastavnom procesu.
Dokument koji je u medijskom prostoru izazvao visoku pozornost javnosti jeste Pravilnik o ocenjivanju u osnovnim školama i sporni član 5, stavka 8 koji glasi „U slučaju da roditelji više više od polovine učenika istog odeljenja smatraju da određeni nastavnik, nastavu i druge oblike obrazovno – vaspitnog rada, vrednovanje, praćenje, proveravanje i ocenjivanje učenika ne sprovodi u skladu sa ZAKONOM i ovim Pravilnikom, škola sprovodi proceduru propisanu stavom 10. ovog člana“
Procedura koju propisuje ovaj svakako ponižavajući Pravilnik za nastavnike Srbije, jeste da roditelji preko svog predstavnika alarmiraju razrednog starešinu, on stručno veće, zatim veće, direktora škole, koji donosi odluku o zakonitom radu „spornog“ nastavnika.
Resorni odbor za prosvetu Srbija Centra smatra da je nedopustivo:
- Da se u prostoru tehničke Vlade, konstituisanja nove Skupštine Srbije i uskom prostoru delovanja odlazeće Ministarke prosvete, donose ovako značajni dokumenti u već urušenom i devastiranom prosvetnom sistemu.
- Da roditelji (koji se odlikuju različitim kompetencijama i nivoima stručnosti) ne mogu i ne smeju da kontrolišu rad nastavnika u učionici i da na ovaj način arbitriraju u prosvetnom prostoru, rušeći autonomiju nastavnika i objektivnost u ocenjivanju.
- Da direktori škola imaju jasno definisane nadležnosti u školi, a to su pre svega da rade po Zakonu i da neprekidno kontinuirano prate i evaluiraju nastavni proces i rad nastavnika.
- Da zaboravimo da su roditelj – nastavnik – učenik trijada, čiji je imperativ da funkcionišu kao nepodeljena celina u svrhu kvalitetnog obrazovanja naše dece i njihovom osposobljavanju za dalji život, razvoj i rad.
Važno je podsetiti se i znati da i nastavnici imaju decu i da ih ovi pravilnici „pogađaju“ iz dva ugla, i kao roditelje i kao nastavnike.
U zalasku jedne Vlade i jedne ministarke, ovakve odluke se ne mogu i ne smeju donositi. Srbija centar oštro protestuje protiv usvojenih Pravilnika i apeluje na njihovo povlačenje, jer su posledice njihovog „oživljavanja“ u nastavnom procesu nesagledive.