Srbija Centar: Incidenti sa vozilima javnog prevoza u Beogradu svakodnevni, a nadležan je bivši zamenik predsednika opštine Bajina Bašta bez ikakvog iskustva sa saobraćajem
Postavljanje osoba bez iskustva i formalnog obrazovanja da upravlja i kontroliše javni prevoz u Beogradu jedan je od neodgovornijih Šapićevih poteza, koji je imao i smrtne ishode. Dve ozbiljne saobraćajne nesreće vozila javnog gradskog prevoza, dva incidenta – požar u autobusu i ispadanje trole, jedna poginula osoba i jedna povređena devojčica, crna je hronika glavnog grada Srbije samo tokom proteklog vikenda. Incidenti sa vozilima, koja bi trebalo da Beograđane prevoze bezbedno, postali su svakodnevni, a vožnja ili boravak na trotoarima ulica kojima se ta vozila kreću – čista lutrija. Da podsetimo, nebrojeni požari u vozilima, otpadanja vrata, havarija u zglobnom delu i ubistvo slučajne prolaznice, koja je stradala kada ju je udario točak otpao sa autobusa, samo su nastavak su katastrofalne kadrovske politike SNS-a i gradonačelnika Šapića.
Gradski odbor Srbija Centra zahteva punu odgovornost gradonačelnika, koji se nije udostojio da se obrati uznemirenim građanima čak ni saopštenjem, ali i smenu sekretara za javni prevoz Radovana Kremića zbog nesavesnog obavljanja dužnosti. SNS je politikom postavljanja stranačkih poslušnika na ključna mesta, kupovinom loših vozila, izostankom kontrole privatnika, dovođenjem nekvalifikovanih vozača, koji rade prekovremeno, a i dodelom ugovora o prevozu firmama bliskim vlasti, doveo sistem javnog prevoza u Beogradu do kolapsa. Zato je i odgovornost v.d. sekretara Sekretarijata za javni prevoz, u čijoj nadležnosti je „organizacija, način obavljanja i koriščenja gradskog i prigradskog prevoza putnika“ nesumnjiva. Stručne službe Gradske uprave i javna komunalna preduzeća ne smeju da vode partijski „šrafovi“, bez ikakvog iskustva, a sa jedinim ciljem – da izvršavaju naređenja vrha SNS.
Podsećamo da je Radovan Kremić postavljen na ovu funkciju maja prošle godine, kada je Predrag Lukić podneo ostavku zbog, kako je naveo, pritisaka, a da mu je mandat produžen posle junskih izbora. Kremić, otporan na pritiske, do postavljenja na ovu funkciju bio je član Šapićeve stranke Spas i zamenik predsednika Skupštine opštine Bajina Bašta do 2022. godine, a u biografiji mu je, do tada, pisalo da ima završenu srednju školu. U međuvremenu, pojavila se informacija da je „diplomirani inženjer menadžmenta“, dok se u Bajinoj Bašti predstavljao kao „inženjer šumarstva“. Rezultat Kremićeve brige o javnom prevozu je ugrožavanje svih učesnika u saobraćaju, iako je više puta upozoravan, posle niza nesreća, da je neophodno da se izvrši dodatna tehnička kontrola vozila privatnih prevoznika, ali i vozila GSP. Umesto da učini sve što je u njegovoj nadležnosti da se izbegne tragedija, Kremić je stao iza plana da se privatnicima dodele nove linije na potezima 100, 700, a zatim i 300, 500 i 600. Na taj način GSP, kao javno preduzeće osnovano da prevozi putnike i koje je jedino moglo da garantuje bezbednost, biće svedeno na daleko manji broj vozila. Ukoliko se ostvari Šapićev plan, GSP će na ulicama Beograda imati oko 370 autobusa, što je duplo manje nego do sada, a privatni konzorcijum blizak vrhu SNS blizu 500.