14. 12. 2024.
Lični stav Vesti

Privremeni organ Beograda prekoračio ovlašćenja prodajom akcija Laste?

Avatar
  • March 9, 2024
  • 2 min read
Privremeni organ Beograda prekoračio ovlašćenja prodajom akcija Laste?

Privremeni organi lokalne samouprave, prema Zakonu o lokalnoj samoupravi, obavljaju “tekuće i neodložne” poslove iz nadležnosti skupštine i izvršnih organa jedinice lokalne samouprave.

Da li je Privremeni organ Grada Beograda, donoseći odluku o prodaji 11,48 odsto akcija Saobraćajnog preduzeća „Lasta“, prekoračio svoja ovlašćenja?

Iako se u Zakonu o lokalnoj samoupravi ne određuje koji se poslovi smatraju „tekućim i neodložnim“, logika nalaže da se trajno otuđenje vlasništva grada, a to jeste prodaja akcija Saobraćajnog preduzeća „Lasta“, ne mogu smatrati ni tekućim ni neodložnim.

Šta je to neodložno što nije moglo da sačeka formiranje novih gradskih organa koji bi imali nesumnjivi legalitet i legitimitet?

Akcije „Laste“, u trenutku prodaje od strane Privremenog organa, bile su na rekordno niskom nivou, pa niti je ekonomski racionalno, a svakako ni neodložno, prodavati akcije, jer prodaja može samo ići u prilog kupcu a ne prodavcu akcija. Po ceni akcija koje je Beograd prodao, 100 odsto vrednost „Laste“ je pala na 11 miliona evra, iako je 2019. godine „Lasta“ vredela između 16 i 23 miliona evra, a 2021. godine „Beokoneks“ je došao do vrednosti od čak 73 miliona evra.

Čitava operacija je bila pod velom tajne. Ministarstvo privrede nije htelo da otkrije ko je kupac, kao ni nadležni iz „Laste“, ali je najčudnije da ni iz Grada Beograda nisu hteli da otkriju kome su prodali udeo u „Lasti“.

Istina je da poslovanje „Laste“ nije baš u sjajnom stanju bar poslednje dve godine, jer je 2023. godine za šest meseci ostvaren neto gubitak od 194 miliona dinara, a u 2022. godine gubitak je iznosio čak 935 miliona dinara.

Postavlja se pitanje da li se „Lasta“ namerno urušava da bi je neko jeftino kupio i da li jedan od suvlasnika, Grad Beograd, direktni učesnik u tom urušavanju?

Kako inače objasniti da dojučerašnji suvlasnik „Laste“, Grad Beograd, ustupa prigradske linije GSP-a, na kojima je vozila i „Lasta“, jednom privatnom prevozniku i to baš kada se na berzi prodaju „Lastine“ akcije.

Podeli:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *