06. 10. 2024.
Vesti

Odbor za saobraćaj (SRCE): Hoće li Air Pink i(ne)mati licencu i za leteći taksi

Centrala
  • April 16, 2024
  • 2 min read
Odbor za saobraćaj (SRCE): Hoće li Air Pink i(ne)mati licencu i za leteći taksi

Evropska Agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) je sredinom februara ove godine pokrenula inspekcijski nadzor nad tri srpske avio-kompanije: Air Pink, Air Emeralds i Star Fly Wings. Nadzor je usledio nakon prijava nekoliko evropskih operatera koji su izrazili zabrinutost da pomenute avio-kompanije primenjuju damping cene. Dodatno, ispitivanje je obuhvatilo i neuspeli pokušaj prodaje aviona švajcarskom operateru za sumu od 3,5 miliona eura, pri čemu je otkriveno da avion nije prošao neophodne tehničke preglede, te da su podaci o satima leta bili falsifikovani. Da bi izbegao pravne posledice, prodavac je hitno vratio novac, ali to nije zaustavilo prijavu EASA-e. Direktorat za civilno vazduhoplovstvo (DCV) je reagovao tražeći dokumentaciju od avio-kompanija tek nakon što je EASA najavila inspekciju. Avio – kompanije su potom zatražile da im se povuku dozvole za letenje kako bi izbegle dalje ispitivanje.

Ovim kompanijama se dodatno stavlja na teret falsifikovanje službenih dokumenata o broju sati leta čime su izbegli skupe servise i održavanje aviona, a optužbe uključuju i transport sumnjivih tereta i osoba sa međunarodnih poternica. Sumnja se da ove nepravilnosti nisu mogle biti izvedene bez pomoći pojedinaca iz Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, Carine Srbije i MUP-a.

Nakon skandala koji se desio sredinom februara meseca, Aleksandar Vučić, nedavno je najavio uvođenje letećih taksija u Srbiju do 2027. godine, prikazujući ovaj projekat kao simbol napretka i inovacija. Međutim, ove najave postavljaju ozbiljna pitanja o prioritetima naše države i transparentnosti procesa donošenja odluka. Dok se veličaju ambiciozni tehnološki projekti, ključni problemi kao što su korupcija, nepotizam i autoritarnost ostaju neadresirani. Ovo može ukazivati na pokušaj odvraćanja pažnje javnosti od stvarnih problema sa kojima se građani Srbije svakodnevno suočavaju.

Stranka Srbija centar ukazuje da u kontekstu već postojećih kontroverzi koje okružuju domaće avio-operatere i njihovo povlačenje licenci, postoji bojazan da će projekat letećih taksija služiti više kao sredstvo političke manipulacije i nagrada lojalnosti, nego kao stvarni doprinos građanima.

RESORNI ODBOR ZA SAOBRAĆAJ SRCE

Podeli:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *