07. 09. 2024.
Vesti

DS Novi Beograd: GSP beogradski rulet

Avatar
  • March 29, 2024
  • 2 min read
DS Novi Beograd: GSP beogradski rulet

Starost, loš kvalitet vozila i replike rezervnih delova, nestručno održavanje, fingiranje tehničkih pregleda i ulice prepune rupa, učinile su javni prevoz u Beogradu opasnim po građane!

Prosečna starost autobusa kojima se građani prevoze u GSP iznosi osam, trolejbusa 14 a tramvaja čak 40 godina!? U minuloj deceniji, ustalila se
praksa kupovine nekvalitetnih (uglavnom turskih i kineskih) ili još gore, polovnih autobusa. Javne nabavke su posebno problematične, a naročito
nabavka autobusa koju je GSP sproveo 2019. i kupio 174 vozila marke „HIGER“ po ceni od 205.000 evra po komadu, što je oko 30% više od njihove tržišne vrednosti u tom trenutku.

Kupovina vozila lošeg kvaliteta zahteva skuplje održavanje za koje većina prevoznika u gradu nije sposobna. Posebno je alarmantna situacija u GSP-u i pored značajnih subvencija koje ovo preduzeće dobija. Hronični nedostatak novca je dobrim delom uzrokovan nerazumno skupim nabavkama osnovnih sredstava, ali i zapošljavanjem administrativnog osoblja po partijskoj liniji.

Ovo uzročno dovodi do odlaska iz preduzeća stručnjaka neophodnih za održavanje vozila u ispravnom stanju. Zbog nedostatka novca i opšte nebrige, služba održavanja nema dovoljno rezervnih delova niti odgovarajuće opreme i alata da bi mogla kvalitetno da radi svoj posao. GSP sam radi redovne tehničke preglede svojih vozila pa se iz političkih razloga (veća izlaznost) neispravna vozila puštaju u saobraćaj.

Slična situacija je i kod većine privatnih prevoznika. Nedostatak stručne radne snage, korišćenje jeftinih replika umesto originalnih delova, neodgovornost, uzroci su nesreća kojih smo bili svedoci prethodnih godina. Demokratska stranka zahteva da se pod hitno izvrši nezavistan vanredni tehnički pregled svih vozila koja učestvuju u saobraćaju. Da stručna komisija proveri način i uslove održavanja vozila svih prevoznika i sankcioniše one koji ne ispunjavaju standarde.

Gradski sekretarijat za javni prevoz mora definisati kakva vozila smeju da se nabavljaju, kako da se održavaju, ko vrši tehnički pregled i da uspostavi strogi nadzor ispunjavanja ovih zahteva jer je to jedini način da zaštitimo bezbednost građana.

Podeli:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *