Beograd ne može da čeka: Tragičan dan za Beograd, preko su nam potrebna sistemska rešenja za javni prevoz
U razmaku od samo nekoliko sati dogodila su se dva teška incidenta u kojima su učestvovala vozila privatnog konzorcijuma „Avala bus 500“. U prvoj saobraćajnoj nezgodi na liniji 551 život su izgubila dva putnika, a najmanje 18 putnika je povređeno, da bi svega nekoliko sati kasnije na drugom autobusu na liniji 521 nastao požar koji je zahvatio celo vozilo, saopštili su iz kampanje Beograd ne može da čeka.
– Ovo je tragičan dan za Beograd i pokazatelj potpunog sloma sistema javnog prevoza putnika u našoj prestonici, a posledica je pre svega neadekvatnim odnosom Gradske uprave prema ovako bitnoj delatnosti, izjavio je Ivan Banković, koordinator za javni prevoz kampanje Beograd ne može da čeka.
„Rešenje za javni prevoz nije izvlačenje milijardi dinara iz budžeta za privatne prevoznike koji uopšte ne ulažu u održavanje svojih vozila, kupuju najjeftinije autobuse na tržištu i svoje vozače upošljavaju više od dvanaest sati dnevno bez slobodnog dana, što je suprotno svim zakonskim normama, ali i zdravom razumu kada uzmemo u obzir koliko je to zahtevan i odgovoran posao“, izjavio je Banković.
„Umesto devastiranog javnog prevoza, potrebno je da se ulaže u vozni park GSP-a kao gradskog prevoznika, tehnologiju rada i sisteme bezbednosti, a privatnim prevoznicima postave jasni i strogi standardi koje moraju da ispune da bi imali ugovore sa gradom. Nije dovoljno samo propisati tako nešto, već i rigorozno kontrolisati svakog dana sve privatne prevoznike, a za prekršaje koje naprave sankcionisati novčanim penalima, kako im ne bi palo na pamet da stavljaju na kocku živote Beograđana tako što ih voze umorni vozači u neispravnim autobusima“, istakao je Ivan Banković.
– Ako sekretar za javni prevoz nema dovoljno stručnih kapaciteta i znanja da to uradi, neka pozove u pomoć stručnjake iz ove oblasti koji bi ponudili konkretna rešenja i to implementirali u kratkom roku, jer ovakvi tragični događaji ne smeju da budu prihvaćeni kao normalni u našoj prestonici. Građani plaćaju javni prevoz i kroz poreze i budžet i kroz karte, i imaju pravo da očekuju bezbednu i pristojnu prevoznu uslugu, a ovo što imamo sada je sve osim toga – zaključio je Banković.